torsdag 11 februari 2010

Allt på en gång, Everything allways happens at once

Moving my home, again. I'm happy. Got a new apartment, where I wanted it :)

Not so happy about my car. It did not pass the last testing, so I had some work done - it didn't do any good, it still did not pass. I have to chage cathalysator, or whatever the english name is. Expensive. However, I found a used one, only 40 km from home :) it should make it for one or two years. It doesn't feel right to buy a new one for a car that old. Don't feel like wasting energy on a new car now, when I'm busy packing, cleaning, renting a van, changing address everywhere, and so on and so forth.

Looking for a cat. Left my babies with my ex because they're getting old, 12 years, and they've lived in the old house all their lives, being used to go out whenever they want. It wouldn't feel right putting them in an apartment where they couldn't go out, the traffic...
Besides, I left him, he needs them more than I, though I miss them terribly now and then.

Have received a tip. A young master cat, white-and-tabby, a stray. I'll visit him, and see if I like him, and if he likes me!

Waiting for my permit to take truck-drivers-license... bureaucrats!!!


Jag ska flytta, igen, tackochlov! Har fått en ny lägenhet, precis där jag önskade :)

Samtidigt har jag en envis 2:a på bilen. Jag måste byta katalysator, men har hittat en begagnad som borde klara sig ett par år till. Känns fel att köpa en ny till en såpass gammal bil. Har inte lust att slösa energi att köpa ny bil nu, när jag har fullt upp med flytten.

Söker katt, våra gamla lämnade jag kvar hos exet, av två skäl: Det ena är att det är bra för honom att ha dem, så blir han inte så ensam. Det andra är att katterna är snart 12 år, vana att bo på landet och komma och gå nästan som de vill. Det hade inte varit rätt att klämma in dem i min nuvarande lägenhet, knappt ens i nästa. Där skulle de inte heller kunna få gå ut hur som helst.

Har fått ett tips om en ung kattherre, vi får se om vi trivs ihop...

Mitt körtillstånd för lastbil dröjer... har hört att den nya myndigheten har strulat till det...

2 kommentarer:

  1. I have 7 cats, 6 of which are strays, feel free to take one off my hands :-)

    SvaraRadera
  2. Fetching a cat from Ireland to Sweden, that is like going over the river to fetch water ;). Unfortunately, for the cats, there are many strays in Sweden too :(.

    SvaraRadera